Od 26. januarja do 2. februarja 2024 sta se na Islandiji izobraževala ravnateljica mag. Verica Šenica Pavletič in pomočnik ravnateljice Primož Bevc.
Svoje izobraževanje sta začela v Helsinkih, kjer sta se v okviru izobraževanja LIFE2024 Shadowing Experience udeležila dvodnevnega dogodka EDUCA (angleški program) v Helsinkih.
Prvi dan sta namenila ogledu sejma, kjer sta iskala nove ideje za nakup šolske opreme in se udeležila dogodkov povezanih z duševnim zdravjem učiteljev in otrok. Na drugem dnevu sodelovanje na dogodku EDUCA, pa sta poslušala predavanja Equity stagea o duševnem zdravju pred, med in po pandemiji COVID-19, ter predavanja o pravicah učiteljev in dobrem počutju v šoli.
Z nočnim vlakom sta se odpeljala v Rovaniemi na glavni del izobraževanja LIFE2024 Shadowing Experience.
V Rovaniemiju sta sodelovala pri refleksivnih vajah Educa in pridobivala nova znanja na panelu o finskem izobraževalnem sistemu, finskem sistemu predizobraževanja.
Raziskovanje šol v Rovaniemiju jima je razkrilo neprecenljive izkušnje iz prve roke o finskih učnih metodah in dinamiki razreda. Spremljanje učiteljev pri različnih predmetih je obogatilo njune pedagoške vpoglede in strategije poučevanja. Poseben poudarek sta dala uporabi IKT na šolah.
Sodelovanje v panelnih razpravah o temah, kot so vpliv družbenih medijev na dobro počutje učencev in izvajanje lokalnih učnih načrtov, je poglobilo njuno razumevanje sodobnih izobraževalnih izzivov in inovacij.
Obisk splošnih šol je ponudil celovit pogled na finsko izobraževanje, vključno z interaktivnimi simulacijami pouka in zimskimi dejavnostmi.
Sodelovanje v praktičnih dejavnostih, kot so rokodelstvo in ekskurzije kulturne dediščine, je poudarilo povezovanje tradicionalnih praks in učenja, ki temelji na naravi. Raziskovanje samijske kulture in taborišča Aurora Borealis je poudarilo pomen večkulturnega izobraževanja in okoljskega skrbništva pri spodbujanju svetovnega državljanstva.
Delavnice kulturne dediščine v Arktikumu in Pilkejevem centru so poudarjale povezanost narave, dobrega počutja in izobraževanja.
Ob koncu izobraževanja pa sta se podala še po zadnjo izkušnjo – preživetje v naravi oz. delavnice na prostem.
Izmenjava kontaktnih informacij s soudeleženci je olajšala oblikovanje strokovnih mrež in potencialnih sodelovanj za prihodnje projekte. Poleg tega je sodelovanje na sejah vprašanj in odgovorov s strokovnjaki za izobraževanje zagotovilo dragoceno mentorstvo in vpogled v finske izobraževalne prakse.